Rozpoczynając działalność w branży kosmetycznej, trzeba spełnić wiele warunków formalnych. Produkcja nowego preparatu jest także związania z koniecznością wybrania odpowiedniego opakowania. Powinno być atrakcyjne dla klienta, a także praktyczne podczas transportu i magazynowania gotowych produktów. Czym powinny się charakteryzować opakowania kosmetyczne? Trzeba zwrócić uwagę na kilka istotnych czynników.
Trwały i wytrzymały materiał
W pierwszej kolejności należy zastanowić się nad materiałem, z jakiego wykonane będą opakowania. Surowiec nie może wchodzić w reakcje chemiczne z przechowywanym preparatami, aby nie zmieniać ich właściwości. Ponadto opakowanie kosmetyczne powinno być wytrzymałe i gwarantować szczelność, bez względu na to, czy produkt będzie przechowywany w domu na półce, czy transportowany w torbie. Opakowanie musi być więc wytrzymałe na uszkodzenia mechaniczne oraz zmienne warunki otoczenia. Wymagania te doskonale spełnia szkło.
Funkcjonalne słoiczki kosmetyczne
Szklane słoiczki kosmetyczne należą do najczęściej wykorzystywanych opakowań szklanych Pozwalają na uzyskanie różnych kształtów i zawsze wyglądają elegancko. Szklane słoiki kosmetyczne do kremów są wytrzymałe i mogą bezpiecznie chronić zawartość nawet po upuszczeniu na podłogę. Są przyjazne dla środowiska naturalnego, a także można wygodnie transportować bez zachowywania specjalnych środków bezpieczeństwa.
Estetyka i praktyczne wykorzystanie
Słoiczki do kremów pozwalają na łatwe usunięcie resztek kremu i ponowne wykorzystanie. Są estetyczne, dlatego mogą z powodzeniem służyć do przechowywania innych substancji lub małych przedmiotów wykorzystywanych w domu. Słoiczki do kremów mogą mieć różne kolory, co pozwala dostosować wygląd do zawartości oraz estetyki etykiety, która znajdzie się na opakowaniu. Dostępne są wersje błyszczące oraz matowe.
Pojemności dostosowane do produktów
Słoiczki kosmetyczne ze szkła mogą mieć różne pojemności, dostosowane do przechowywania produktów kosmetycznych, farmaceutycznych oraz środków chemii gospodarczej. Małe pojemności, do 50 ml, można wykorzystać do pakowania kremów lub leków. W ten sam sposób można pakować próbki produktów proponowane klientom do przetestowania. Duże słoiczki o pojemnościach do 300 ml mogą natomiast służyć jako praktyczne opakowania do balsamów i peelingów wykorzystywanych przez dłuższy czas.
Budowanie wizerunku marki
Słoiczki kosmetyczne ze szkła mogą prezentować produkty firmy w ciekawy sposób, co ma szczególne znaczenie w sytuacji, gdy kosmetyki mają być sprzedawane w dużych drogeriach. Z punktu widzenia producenta pozwala to na zwrócenie uwagi odbiorcy na markę. Ponadto produkcja opakowań ze szkła ogranicza ilość odpadów i może pomóc w kształtowaniu ekologicznego wizerunku firmy na rynku. Wybór słoików kosmetycznych ma więc wpływ na budowanie trwałych relacji z konsumentem. Pozwala wyróżnić się na tle konkurencji i przedstawić firmę jako nowoczesne przedsiębiorstwo oferujące najwyższej jakości produkty swoim klientom.